Pages

donderdag 30 juli 2015

Bootje varen in Brugge

Ongelooflijk maar waar: tot voor gisteren was ik nog nooit in Brugge. Alhoewel, bij aankomst in het station herinnerde ik me dat ik wel eens op het altijd gezellige Cactusfestival geweest ben. Maar verder ben ik nooit geraakt in het Venetië van het Noorden. Tot gisteren dus.



Ik weet namelijk niet hoe dat met andere mama's zit, en dan vooral mama's die in een boerengat wonen, maar ikzelf kwam begin dit jaar (toen ik er in mijn eentje op uit trok naar Gent) tot de bedroevende conclusie dat ik nauwelijks nog stadsbezoekjes deed en al helemaal niet in m'n eentje. Nu zal ik nooit een stadsmens worden, maar zo af en toe alleen op stap in een nieuwe omgeving, daar heeft een mens deugd van. Na mijn uitstap naar de blogbrunch nam ik me dan ook voor om snel nog eens een klein citytripje op mezelf te plannen. Het heeft net geen half jaar geduurd voor ik een dagje Brugge wist in te plannen.

Brugge

Brugge, dat is namelijk de thuisstad van Inge van de fijne blog La Vie en Mama. Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik haar mama-blog waar ze net als ik (onder andere) schrijft over haar twee kindjes die dezelfde leeftijd hebben als de mijne. Door die gemeenschappelijke basis waren we al trouwe volgers van elkaars blog en intussen was ik wel nieuwsgierig geworden om de persoon achter de blog een keer in levende lijve te ontmoeten. En zo had ik het perfecte excuus om mijn stadsbezoekje in te plannen.

trein

Ik sloop voor dag en dauw het huis uit richting station waar ik mij in de trein installeerde met een boek op weg naar Brugge. Dat verliep vlot en voor ik het wist vond ik Inge op de afgesproken plek op het stationsplein vanwaar we onze wandeling naar het historisch centrum aanvatten.

Met mijn persoonlijke gids verkende ik de binnenstad en zag ik de toeristische trekpleisters, de paardenkoetsen, de zwanen en de kleine kasseistraatjes. Een aangename kennismaking, met de stad en met Inge ;-)

Rond het middaguur vonden we een moment om een boottochtje te maken. Onmiskenbaar een voordeel om op stap te gaan met een local: waar aan de ene opstapplaats een hele rij toeristen stond te wachten om het bootje te nemen vonden wij even verderop een plek waar we nauwelijks moesten wachten voor we konden opstappen. Ik vind: wie nog nooit in Brugge was, moét er een boottochtje maken. Het gaf me een mooie indruk van de historische stad.

Na al dat varen was onze honger wel aangewakkerd en voordeel nummer 2 aan mijn persoonlijke rondleiding: een superleuk lunchadresje waar je als gewone toerist misschien niet zo snel terecht zal komen: Sanseveria Bagelsalon. De titel van dit blogje had evengoed "Bagels eten in Brugge" kunnen zijn, maar ik vergat wel een foto te nemen van mijn bagel. Hip genoeg om bagels te gaan eten, niet hip genoeg om er een foto van te maken en te bloggen, story of my life! Maar dus wel een heel gezellig plekje en absoluut jummie bagels.

Namiddag deden we ongeveer hetzelfde als voormiddag: een beetje rondwandelen en snuisteren bij leuke adresjes. Deze wil ik zeker onthouden: Symposion, winkel vol woorden, waar ik me heb weten te bedwingen om niet alles ineens te kopen en Lunabloom, helaas, of gelukkig maar (mijn portemonnee is er dankbaar voor) was dit mooie kinderspullenwinkeltje op jaarlijks verlof en kon ik me dus enkel vergapen aan de etalage én in de webshop, want die is er ook.

koffie

Misschien wel het allerleukst aan mijn dagje uit: als we zin hebben in nog een kopje koffie dan drinken we nog een kopje koffie. Ik weet alleen niet meer hoe de koffiebar heette, het was wel weer een gezellig plekje. (Inge?) Tijd om te babbelen over onze kindjes en onze blogs - ah ja, mamabloggers hé. En vooral geen gezeur, geen gezeul met buggy's en allerhande, geen peuter-/kleuterdrama's, heerlijk!

De terugreis duurde maar een béétje langer dan voorzien (vee op de sporen, de trein is altijd een beetje lijden), en was ik dus toch blij om mijn kindjes weer te zien. Al hadden die geen tijd gehad om mij te missen want papa had hen op sleeptouw genomen naar de Olmense Zoo.

Zo hebben we allemaal genoten van ons dagje.
Inge, nog eens dankjewel voor de rondleiding!
We breien er snel een vervolg aan!

6 opmerkingen:

  1. Graag gedaan! Ik vond het ook heel gezellig! Leuk om je te ontmoeten "in het echt". De koffiebar heette Vero Caffe (https://www.facebook.com/VeroCaffeBrugge). De bootjes zijn inderdaad een aanrader, zo zie je de mooiste plekjes van de binnenstad eens op een andere manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voila, heb ik ineens ook wat adresjes daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, en helemaal "mama blogger-goedgekeurd", dus dat komt zeker in orde!

      Verwijderen
  3. Die Sanseveria ken ik nog niet, ga ik zeker eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hup en we hebben weer een mama-blog erbij om te lezen. :-) Brugge blijft toch een toppertje qua stad! En eerlijk Sabrina, ik ben ook nog in veel te weinig Belgische steden geweest... (op het lijstje nog Mechelen, niet voor Tivoli, maar echt stadsbezoek, Luik, Genk en wie weet nog wel meer...)

    BeantwoordenVerwijderen