Pages

zaterdag 11 februari 2017

Gezinsuitstap op hotel in Brussel

Als op en top plattelandsmeisje zou ik nooit kunnen aarden in een grootstad. Wat niet wil zeggen dat ik niet graag af en toe de sfeer van de stad opsnuif. Mijn kindjes zijn ook enkel het leven op de boerenbuiten gewoon, dus een uitstapje naar de grote stad is al een avontuur op zich. Op hotel gaan met onze kindjes is ook niet iets wat wij vaak doen, we deden dat één keer eerder, uit praktische overwegingen. Een overnachting op hotel in onze hoofdstad was voor ons dan ook een echte mini-vakantie tijdens een gewoon weekend eind januari.


Het begon al op weg ernaartoe: ik had verklapt dat we met de trein zouden gaan zonder er bij stil te staan dat het een echt huzarenstukje is om vanuit ons boerengat naar Brussel te sporen in het weekend. Om het een beetje praktisch te houden besloten we om in Leuven de trein te nemen. We parkeerden in de stationsparking en in combinatie met een weekendbiljet voor de trein kwam dat volgens mij zeker niet duurder uit dan te moeten parkeren in Brussel centrum. En de trein is altijd een beetje reizen, zelfs al is het een ritje van amper een halfuurtje. Check de verwondering op die gezichtjes!

Blog van Sabrina : Brussel

Nog meer verwondering was er eens we aankwamen in het hotel: we waren door Novotel uitgenodigd in hun Novotel Brussels Centre Tour Noire op wandelafstand van het centraal station. Nu ben ik zelf nog wel vatbaar voor de luxe van op hotel gaan, maar de kinderlijke verwondering geeft er toch een extra dimensie aan. Er stond voor ons een mooie kamer klaar met comfortabel tweepersoonsbed en twee extra bedden voor de kindjes. Na uitgebreide inspectie van de bedden en de kamer werden we verwacht voor een workshop over de Novotel Bedtime Stories. Daar vertel ik in een volgende blogpost graag meer over.

Blog van Sabrina : Brussel

Bij valavond gingen we nog even de omgeving van het hotel verkennen en werden we aan de Beurs getrakteerd op een spektakel te ere van Chinees Nieuwjaar. We wandelden over de autovrije Anspachlaan, die ken ik nog wel van de vele keren dat ik in mijn jongere jaren in de AB kwam (ooit nog een piepjong Coldplay gezien toen ze nog in die zaal pasten!), maar ik was er nog niet sinds het een autovrije zone is. Geen stadsmeisje, ik zei het al…

Blog van Sabrina : Brussel

Voor het avondeten schoven we in het hotel onze voetjes onder tafel en genoten we van hamburgers met frietjes. Na het eten werden we nog getrakteerd op een verhaaltje voor het slapengaan door Stefan Boonen, een echte kinderboekenschrijver van wie we ook nog een boek kregen om op onze kamer uit voor te lezen.

Blog van Sabrina : Brussel

Dan was het toch een beetje bang afwachten of dat wel zou lukken zo allemaal samen op één kamer slapen, maar ik kan u vertellen dat de dag druk genoeg geweest was om ervoor te zorgen dat er binnen de kortste keren twee kindjes lagen te knorren in hun bedjes. Op een of andere manier is er in het midden van de nacht wel een kindje in het grote bed beland en een papa in een kinderbed, maar als dat ervoor zorgt dat iedereen kan uitslapen tot half acht dan ga je mij niet horen klagen. Da’s minstens een uur later dan wij gewoon zijn!

En ik weet niet hoe dat bij u zit, maar hotelontbijtjes, ik ben daar wel fan van. Kieskeurige eters kiezen zelf waar ze zin in hebben en ik heb misschien wel twee koffietjes kunnen drinken. Gelukkig waren we op voorhand verwittigd dat er ook een zwembad in het hotel was, ik zou er niet aan gedacht hebben, maar nu we dat wisten wilden we  het toch eens uitproberen. Naar het zwembad gaan met de lift zonder dat je ervoor naar buiten moet, dat vond Anna al de moeite! Het zwembad zelf is niet spectaculair, maar groot en warm genoeg om wat in rond te spetteren.

Na onze verfrissende duik waren we klaar om op zoek te gaan naar Manneken Pis. Eerlijk gezegd, mijn kinderen waren niet bijster onder de indruk van het plassende mannetje, mààr zeggen dat je Manneken Pis gaat zoeken klinkt aanlokkelijker dan gaan wandelen in Brussel. Mijn kinderen zijn namelijk allergisch aan “gaan wandelen”. Voor een zondagvoormiddag waren er al heel wat toeristen op pad en wij deden gezellig mee met een verplicht poseermoment op de grote markt. Die vond Anna wel indrukwekkend. Al keek ze ook haar ogen uit naar de soldaten die we tegenkwamen. Waarop ik dus kon uitleggen dat het niet de soldaten zijn waar je bang voor moet zijn… Het is toch eens iets anders zo’n stad!

Blog van Sabrina : Brussel

Het weekend stond in het teken van lezen en boeken dus wou ik ook eens langs Waterstones, de Engelstalige boekhandel die ook op zondagvoormiddag open is, voor we onze trein terug naar Leuven namen. 

2017-02-11_01-33-18

En voor u denkt dat het allemaal peis en vree is, zo'n een weekendje weg met kids, laat ik nog even deze foto voor zich spreken: als de wandelallergie bij de kids heeft toegeslagen en de mama daar perse een foto van moet maken. Maar verder vond de papa het ook wel een fijn weekend. Denk ik!

Bedankt Novotel om ons uit te nodigen en ons te overtuigen van minivakanties op hotel met onze kinderen! 

Gingen jullie al wel eens op hotel of op verkenning in Brussel met jullie kids?

7 opmerkingen:

  1. Wij gaan volgende week logeren in de Novotel Tour Noire! Eerst een verjaardagsdiner, en daarna neerploffen in hotelbed: ik ben daar altijd wel voor te vinden :-) En het is ook zo'n toffe buurt, daar rond Sint-Katelijne. Wordt dus ongetwijfeld ferm plezant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben nog geen van beide gedaan maar van zodra Tuur nog een klein beetje ouder is gaan we die alletwee wel eens doen :-) Ik kijk wel al uit naar je blogpost over die workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! De workshop was heel interessant en leuk om te doen, ik maak binnenkort werk van de blogpost ;-)

      Verwijderen
  3. Ziet er wel mooi uit! En ben benieuwd naar die workshop :)

    Nog nooit hotel gedaan met kinderen... als wij met ons tweetjes op hotel gaan, is dat eigenlijk ook alleen maar om te slapen, te douchen en te ontbijten. De rest doen we buiten het hotel. Dus met kinderen, ik vraag me altijd af wat je dan de rest van de avond doet als de kinderen in bed liggen? Verder ben ik ook een heel slechte slaper, en nog iemand extra op mijn kamer betekent enkel nog minder slaap :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, 1 nachtje is nog wel eens leuk, veel langer lijkt me ook niet zo praktisch ;-) Voordeel van samen met de kids te gaan slapen is wel dat je 's morgens nog redelijk uitgeslapen bent!

      Verwijderen
  4. Het ziet er gezellig uit zeg! In de eerste foto kijken ze nog een beetje beduusd : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen